Lees hieronder het persbericht over onze eerste European EV Friday.

BCA EUROPE LANCEERT “GET ELECTRIC WITH BCA” OM OMSCHAKELING IN DE MARKT TE ONDERSTEUNEN

Met een marktpenetratie van nieuwe autoverkopen van meer dan 7% in Europa in 2020, hebben PEV’s hun aandeel in minder dan 9 maanden verdubbeld, wat opnieuw bevestigt dat elektrische voertuigen het heden zijn en niet de toekomst. Het tempo van de veranderingen is versneld met de komst van COVID-19, waardoor de autobranche wordt aangespoord om zich aan te passen aan schonere aandrijflijnen en deze te omarmen als alternatief voor benzine- en dieselmotoren. Met een nieuw en speciaal YouTube-kanaal en European EV Sale maakt BCA het hen eenvoudig.

In 2019 haalde de PEV een marktaandeel van 3,4% in Europa. Inmiddels is het aandeel gestegen naar 7% in 2020. Als we naar de verschillende landen kijken, is het marktaandeel van elektrische voertuigen in de lokale wagenparken heel verschillend: Noorwegen blijft de race leiden met een marktaandeel van 70%; Zweden volgt met 26%, een verdubbeling van de 13% in 2019, en Nederland maakt de top 3 vol met 13%. Kijken we naar grootste groei, dan voert Frankrijk de ranglijsten aan met een stijging van 200% tot een aandeel van 9%. Duitsland laat een groei zien van 113% en een aandeel van 7,6%. Beide landen hebben, samen met Noorwegen, momenteel de grootste elektrische wagenparken van Europa.

Er zijn drie belangrijke drijfveren die de groei van de elektrische auto in Europa hebben gestimuleerd en zullen blijven stimuleren. Allereerst de Europese CO2-regelgeving. Vanaf 2021 is de totale gemiddelde uitstoot per fabrikant beperkt tot gemiddeld 95 gr/km. Met een huidig ​​gemiddelde van meer dan 120 gr/km worden fabrikanten gedwongen actief te werken aan emissiearme en emissievrije mobiliteit om boetes van miljoenen euro’s te vermijden. Dit stuurt de markt richting schonere modellen.

Lokaal werken regeringen ook aan het verminderen van de uitstoot, hetzij door de toegang tot bepaalde gebieden met een voertuig met een hogere CO2-uitstoot te beperken en/of door zeer interessante incentives te bieden om nieuwe of gebruikte elektrische voertuigen te kopen en te bezitten.

Last but not least komt het extra zetje van de wagenparkeigenaren/berijders zelf. EV’s hebben zich al bewezen als zeer betrouwbaar, makkelijk in het gebruik, comfortabel en met een aanzienlijk lagere TCO (Total Cost of Ownership) dan diesel- of benzinealternatieven. Bovendien wordt de ecologische voetafdruk aanzienlijk verkleind, wat vooral na de pandemie steeds meer een prioriteit wordt.

Deze zeer diverse en bloeiende markt van PEV’s creëert natuurlijk zeer interessante import- en exportmogelijkheden, aangezien de vraag en het aanbod niet in evenwicht zijn in Europa. BCA is zich bewust van het internationale karakter van de elektrische auto-industrie en heeft 18 maanden geleden een exclusieve EV-marktplaats opgericht met hun EV Fridays.

Nu, op 16 oktober, gaan ze nog een stap verder door al hun lokale EV-verkopen samen te voegen tot één Europees evenement waar de gehele PEV-voorraad in heel Europa zal worden gepresenteerd. Dankzij een gestandaardiseerde beschrijving en inspectie van de auto’s krijgen de Europese kopers toegang tot de grootste EV-voorraad in één evenement, waardoor hun tijd en inkoopmogelijkheden worden gemaximaliseerd. Samen met de efficiënte internationale transportservice, die direct na de transactie beschikbaar is, hoeft de klant zich alleen te concentreren op wat belangrijk is: het vinden van de juiste auto.

Vanuit het perspectief van de verkoper is deze Europese EV Friday een unieke kans om de winst te vergroten door gebruik te maken van de grensoverschrijdende verkoopmogelijkheden dankzij Europese marketing en klantenactivatie.

Tot slot, BCA lanceerde zes maanden geleden een speciaal YouTube-kanaal “Get electric with BCA” om klanten verder te ondersteunen bij de transitie en kansen te maximaliseren die elektrische voertuigen bieden. Door middel van een miniserie-format worden belangrijke inzichten uit de branche, ervaringen uit de eerste hand, best practices en de marktvisie van vooraanstaande experts op het gebied van elektrische voertuigen met de kijker gedeeld, waardoor de PEV als schoon alternatief benaderbaar en toegankelijk is.

Wacht niet langer en sluit u aan bij de EV-beweging. Elektrische voertuigen zijn het heden en de toekomst!

Einde persbericht

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u terecht bij Iede Aukema, algemeen directeur BCA op (0342) 40 45 40.

Over BCA:
Met minimaal vijfhonderd autoveilingen per jaar is BCA marktleider voor gebruikte auto’s en andere voertuigen. Wekelijks veilt BCA in Barneveld meer dan duizend kavels. Het bedrijf is een onderdeel van British Car Auctions (BCA), Europa’s grootste veiling voor personenauto’s, bestelwagens, motoren, vrachtwagens en bijzondere voertuigen.

BCA heeft vestigingen in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Polen en Zweden.