Persbericht: BCA gaat volledig automatisch taxeren

VRIJDAG 16 APRIL 2021

Klanten van auto.nl krijgen vanaf nu een automatisch gegarandeerd inruilbod van BCA

Barneveld, 14 april 2021 – BCA en auto.nl (onderdeel van de Louwman groep) zijn samen aan het innoveren en pionieren met als resultaat een unieke inruilmodule. Door de inzet van de automatische taxeermodule van BCA Marketprice ontvangt de klant van auto.nl 24/7 een gegarandeerde prijs voor zijn inruilauto.

De basis voor de samenwerking tussen BCA en auto.nl is BCA MarketPrice. Dit is al jaren een gefundeerde taxatietool waarbij er binnen 10 minuten een inruilbod wordt afgegeven.

Maar nu gaat het nog sneller. Auto.nl is de webshop voor auto’s met als hoogste doel om het kopen van een auto makkelijk te maken voor de consument. Door deze automatische taxeermodule ontvangen klanten van auto.nl direct een gegarandeerde inruilprijs die verrekend wordt met de aanschafprijs van de nieuwe auto. Zo kan de klant binnen 1 minuut een auto inruilen en binnen 5 minuten zijn aankoop afronden. Zonder zorgen om de aankoop en zonder het gedoe van het inruilen.

Mooie stap richting de toekomst

De automatische taxeermodule van BCA Marketprice, die het geautomatiseerde gegarandeerde bod berekent, draait inmiddels geruime tijd op de achtergrond en is absoluut betrouwbaar gebleken. Er wordt continue aan gewerkt om de automatische taxeermodule te voorzien van de actuele veilingopbrengsten van duizenden transacties die BCA per maand doet. Hierdoor zullen in de toekomst de parameters steeds verder verruimd worden. Indien een auto buiten de parameters valt, zal deze alsnog bij het taxatieteam van BCA terecht komen.

Tony Vrijsen, commercieel directeur van BCA Barneveld: ‘’Wij zijn ontzettend trots op de samenwerking met auto.nl. Het automatisch taxeren zorgt ervoor dat we 24/7 een gegarandeerd bod af kunnen geven aan klanten en dit is een groot pluspunt. Met een schat aan kennis en ervaring op het gebied van auto’s kunnen beide partijen elkaar nóg beter ondersteunen’’.

Ook Paul van Lent, product owner bij auto.nl is te spreken over de samenwerking: ‘’De eerste reacties zijn heel positief; de klanten van auto.nl zijn zeer te spreken over de snelheid en het proces van het gegarandeerde inruilbod. Voor auto.nl is het belangrijk om continue te blijven innoveren met als doel de klant te ontzorgen bij het vinden en kopen van een auto. Met deze samenwerking lossen wij samen met BCA de zorg van het inruilen van de consument op. De samenwerking met BCA biedt precies wat wij zoeken.

Einde persbericht

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u terecht bij Iede Aukema, algemeen directeur BCA op 0342-40 45 40 en

Over BCA:
Met minimaal vijfhonderd autoveilingen per jaar is BCA marktleider voor gebruikte auto’s en andere voertuigen. Wekelijks veilt BCA in Barneveld meer dan duizend kavels. Het bedrijf is een onderdeel van British Car Auctions (BCA), Europa’s grootste veiling voor personenauto’s, bestelwagens, motoren, vrachtwagens en bijzondere voertuigen.

BCA heeft vestigingen in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Polen en Zweden.

Over auto.nl

Auto.nl is een online webshop voor auto’s die het uitzoeken van een nieuwe auto zo eerlijk en makkelijk mogelijk maakt. Er komen geen verkopers aan bod en hierdoor is er minder druk bij consumenten. Elke auto is gegarandeerd op alle punten in orde en omdat er geen (fysieke) showroom is, kunnen de prijzen van auto’s laag gehouden worden. Kortom: bij auto.nl kopen consumenten een auto zonder kat in de zak.

Op de foto:
Links = Tony Vrijsen, Commercieel Directeur BCA